Tidur

Tidur? Itu adalah satu komoditi yang mahal. Bagaimana kalau tiba-tiba suatu hari, kamu tidak dapat tidur? Walau mengantuk, walau berkalih baring di pembaringan, kamu tetap tidak dapat tidur.

Saya sudah bergadang (att. miss yusrina, ini bergadang versi yang anda tahu) beberapa hari. Penat menaip disertasi, saya akan membaca novel sambil berdiri, agar tidak mengantuk. Kemudian saya sambung menaip lagi.

Dalam masa seminggu, saya telah habis membaca empat buah novel. Sebenarnya, 3 novela dan 1 novel.

Tapi, ah, rupa-rupanya, saya lebih banyak membaca novel dari menaip disertasi.

p/s: Faried, saya tetap ingin guna perkataan disertasi agar nampak lebih beredukasi.šŸ™‚

3 thoughts on “Tidur

  1. Waa..Kamu blum habisi thesis kamu ya? Gi mana dgn bookfair? Saya telah menghabisi rm100 lebih utk buku2 yg belum ada dlm koleksi..Tp karya sai fai masih belum ada dlm koleksi..

  2. Salam Mr Sai,

    Terima kasih kerana menggunakan kata bergadang dlm konteks yang ana tahu…we are in the same boat! Menulis disertasi di tahun akhir pengajian…huhu…sungguh menguji kesabaran dan kecekalan hati.

    Bergadang itu tak selalu kerana bakal capek di siang hari dan segala kerja buat bakal terjejas…cuma kalau antum baca novel, ana lebih suka browsing websites favorite dan baca dari situ…sekadar melepas penat dan letih mata melihat data-data yang hampir beratus…Wallahu musta’anu ‘ala maa tashifuun

    Selamat berdisertasi…kemudian nanti bisa berpresentasi dengan baik, inshaAllah (jika berkaitan)

    ~Yusrina~

  3. Ish2.. kalau gitu, di muka surat kedua kamu harus tulis “A dissertation submitted as…” instead of “thesis”.. atau seperti kata hussaini, “report sudah” =p

Leave a Reply

