Kemaskini lagi

Saya menulis tentang banyak perkara. Dari kewangan Islam, kritikan ke atas institusi raja (absolute power corrupts absolutely), dan perkahwinan. Setelah ditapis-tapis, hanya dua atau tiga yang mahu saya siarkan di blog saya. Antaranya;

1. Lulusan timur tengah tidak reti berbahasa Arab dengan betul. Mereka pulang ke Malaysia, dan masuk UMNO untuk mudah dapat kerja, dan membeli kereta dan rumah dengan pinjaman riba bank-bank konvensional. Apa-apalah.

2. Pengantin perempuan kita yang menikah, akan mencukur kening untuk menikah, dan memakai pakaian yang ketat-ketat untuk sehari itu, demi menjaga hati mak andam dan orang yang hadir. Tiada apalah kita masuk neraka sekejap untuk memuaskan hati orang.

3. Janganlah memarahi anak-anak membuat silap. Sebaliknya ajarlah yang betul-betul, kerana kita sendiri belajar dari kesilapan.

Ini hanyalah ringkasan semata yang saya ingat di dalam kepala, kerana saya mencari artikel penuh di dalam laptop isteri saya tapi tiada ketemu.

Akhir kata, saya mengundang tuan untuk hadir ke hari kenduri saya pada hari yang kita suka, 12 haribulan Jun 2010, bertempat di kordinat 6.152, 102.291.

Leave a Reply

